Om skada uppstår under hyresperioden

Om bilen redan har en befintlig skada ska denna beskrivas och läggas till i hyreskontraktet av bilägaren före uthyrningen startar. Hyrestagaren bör dock kontrollera att alla existerande skador har lagts till i hyreskontraktet när hyrestagaren granskar informationen. Om existerande skador inte är tillagda ska hyreskontraktet uppdateras. Om bilen har en så pass stor skada att det påverkar körningen eller att skadan riskerar att förvärras under uthyrningen bör hyrestagaren kontakta GoMore Suport som kan avboka bokningen.

Du bör inte hyra en bil med skador som inte har beskrivits i hyreskontraktet eller som inte är dokumenterade med tydliga bilder i samband med att bilen hämtas. Hyreskontraktet ska signeras av både bilägaren och hyrestagaren innan hyresperiodens start. 

Om nya skador uppkommer under hyresperioden ska dessa noteras i hyreskontraktet i samband med återlämning av bil. Vi rekommenderar alltid att ta bilder av skadorna, både i hyreskontraktet men även med egen telefon, för att kunna säkra hantering gentemot försäkringspartner. 

Om olyckan är framme under en pågående uthyrning kan du läsa mer här!

Här finner du mer om våra försäkringsvillkor!

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.