Betalning av bränsle

Vem ansvarar för bränslekostnaden under uthyrningen?

Hyrestagaren ska lämna tillbaka bilen till bilägaren med samma mängd bränsle som det var vid hyresperiodens start och därmed ansvarar hyrestagaren för bränslekostnaden.

Hur registreras bränslenivån?

När bilen hämtas upp av hyrestagaren ska bilägaren notera nuvarande bränslenivå i hyreskontraktet (görs i %). När bilen sedan återlämnas och hyreskontraktet avslutas sker samma procedur. 

Vad händer om hyrestagaren återlämnar bilen med mindre eller mer bränsle än vid upphämtning?

Skulle bilen lämnas tillbaka med mindre bränsle än det var vid upphämtning ska detta registreras i hyreskontraktet i appen. Hyrestagare och bilägare ska sedan komma överens om kostnad för antal liter som saknas och registrera det som en extrakostnad i hyreskontraktet. När summan är angiven i hyreskontraktet via appen dras betalning för bränsle automatiskt från det betalningskort som hyrestagare registrerat vid bokning av bilen. Hyrestagare kommer att motta information om betalning och dragning via sms och mail där beloppet framgår.

Skulle bilen lämnas tillbaka med mer bränsle gentemot vid upphämtning ligger ansvaret hos hyrestagare och bilägare att göra upp om eventuell återbetalning.

Behöver bilen vara fulltankad vid upphämtning av bil?

Vi på GoMore rekommenderar bilägare att överlämna bilen fulltankad för att förenkla för hyrestagaren som då smidigt kan återlämna bilen fulltankad. Dock är detta inget krav.

Vid eventuella tvister kring betalning för bränsle, vänligen kontakta GoMore Support så snart som möjligt. 

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.