Betalning av hyrbil

Betalningen för en bokning görs online via kortbetalning där pengarna dras från hyrestagare i samband med att bilägaren accepterar bokningsförfrågan. Intäkten till bilägaren överförs 24 timmar efter att hyresperioden har avslutats. 

Eventuella extrakostnader såsom saknad bränsle, extra körda kilometer, förseningsavgift etc debiteras och överförs till bilägaren fyra dagar efter avslutad hyresperiod ifall dessa kan debiteras på hyrestagarens betalkort. Om extrakostnader inte kan debiteras på hyrestagarens betalkort fakturerar GoMore hyrestagaren och överför betalningen av extrakostnaderna därefter.

Betalning av vägtullar och böter sker i avtal mellan hyrestagare och bilägare om så möjligt, annars tar GoMore kontakt med hyrestagaren efter att bilägaren sänt in dokumentation som visar att böter och vägtullar uppkommit under hyresperioden. Läs mer om extrakostnader här!

Vi tar ej emot betalning för bokningar via faktura. 

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.