När bilen ska lämnas tillbaka

När hyresperioden är slut och bilen ska lämnas tillbaka är det ett par saker att komma ihåg:

Bilens skick

Hyrestagare och bilägare ska båda intyga att bilen är i likvärdigt skick som då hyresperioden startade, både invändigt och utvändigt. Stäm gärna av med bilägaren i förväg om återlämning för att undvika missförstånd. Om det har uppkommit en skada under hyresperioden ska det anmälas i hyreskontraktet så hjälper vi på GoMore Support er vidare.

Körda kilometer

Under hyresperioden ingår ett visst antal kilometer, som antingen är inkluderade i grundpriset eller har köpts till vid bokning. Se under Bokningar i din profil, alternativt i bokningsbekräftelsen skickad via mail, för exakta antal kilometer som ingår i din hyresperiod. Bilens mätarställning ska läsas av och dokumenteras i hyreskontraktet både vid hyresperiodens start och slut. Du kan läsa mer om kostnad för extra kilometer här. Skulle en hyrestagare kört fler kilometer än det som var inkluderat debiteras detta automatiskt så länge bilägaren har fyllt i mätarstatistiken korrekt i hyreskontraktet via appen. Bilägaren har rätt till 50% högre pris om kilometerantalet överskrids utan att vara tillagt i förväg då bokningen gjordes (40% vid mer exklusiva bilar).

Bränsle

Bilen ska återlämnas med samma mängd bränsle som det varvid starten av hyresperioden. Detta ska även dokumenteras i hyreskontraktet. Om bilen inte är tankad med samma mängd bränsle är hyrestagaren betalningsansvarig för detta. Vi ser helst att bilägare och hyrestagare gör upp om detta direkt, men om problem skulle uppstå kan ni alltid kontakta GoMore Support.

Extrakostnader

Eventuella parkeringsböter, tullavgifter och andra kostnader som uppstått under hyresperioden ska betalas av hyrestagaren. Krav på inbetalning ska skickas direkt från bilägare till hyrestagare som i sin tur är skyldig att betala bilägaren så fort som möjligt. Vi rekommenderar att hyrestagaren Swishar beloppet till bilägaren. Om direktbetalning mellan hyrestagare och bilägare inte är möjligt kan bilägaren skicka in dokumentation på avgifterna till GoMore Support.

Did this answer your question? Thanks for the feedback There was a problem submitting your feedback. Please try again later.