Ändra bokning

Det är endast hyrestagaren som kan göra ändringar i en befintlig bokning där bilägaren i vissa fall måste acceptera en ändring, innan den blir giltig. Vill du som bilägare att något ska ändras? Använd meddelandefunktionen och skicka ett meddelande till den som ska hyra bilen för att föreslå ändring. 

Du som hyrestagare ändrar bokningen genom att gå in i meddelanden som du har med bilägaren.

Under bokningen i dina meddelanden klickar du på "Se detaljer" och scrollar sedan ned där du finner "ändra bokning":

Ändra datum/tid för upphämtning och/eller tillbakalämning av bil

  • Tid/datum för upphämtning
    • Skicka en förfrågan till bilägare under bokningsdetaljer. Ny tidpunkt för hämtning är först giltig när bilägaren accepterat ny tidpunkt/datum
  • Tid/datum för tillbakalämning
    • Skicka en förfrågan till bilägare under bokningsdetaljer. Ny tidpunkt för tillbakalämning är först giltig när bilägaren accepterat ny tidpunkt/datum

Gör tillägg i bokningen

  • Fler kilometer om du ska köra längre
    • Det är billigare att lägga till fler kilometer innan bokningen påbörjats om du vet att du ska köra längre. Se pris och skicka en förfrågan till bilägare under bokningsdetaljer. Fler kilometer för bokningen är först giltigt när bilägaren accepterat att du ska köra längre med bilen. 
  • Extra chaufför
    • Lägg till en extra chaufför som också får köra bilen under bokningen. Se pris och lägg till uppgifter om extra chaufför under bokningsdetaljer.
  • Reducera självrisken
    • Minimera skadekostnaden med hjälp av självriskreducering. Istället för 7500 kr för respektive skada, betalar du 1500 kr per skada. Se pris och lägg till självriskreducering under bokningsdetaljer.
  • Lägg till utlandskörning
    • Ska du köra bilen utanför Sverige måste det finnas tillägg för utland i din bokning. Se pris och lägg till utlandskörning under bokningsdetaljer.

Ändra betalningskort eller använd rabattkod/poäng

  • Ändra betalningskort
    • Ändra betalningskort för bokningen under bokningsdetaljer. OBS! För att bokningen fortsatt ska vara giltig måste det finnas täckning på det nya betalningskortet som motsvarar bokningen inkl. tillägg/ändringar. 
  • Använd rabattkod eller poäng
    • Har du fått en rabattkod eller har du innestående GoMore Poäng som du vill använda? Gå in under bokningsdetaljer och lägg till rabattkod/poäng så korrigeras din slutbetalning och överstående belopp förs tillbaka till ditt betalkort. 

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss