Ändra bokning

Om du vill ändra i din bokning kan detta göras fram till att hyresperioden startar. Det är endast hyrestagaren som kan göra ändringar i en befintlig bokning där bilägaren i vissa fall måste acceptera en ändring innan den blir giltig. Vill du som bilägare att något ska ändras? Använd meddelandefunktionen och skicka ett meddelande till den som ska hyra bilen för att föreslå ändring. 

Du klickar in på din bokning i appen via hemknappen -> Hyresavtal eller på hemsidan via Hyresöversikt. Gå in på aktuell bokning för att komma till Hyresdetaljer och klicka sedan på Ändra bokning.

Ändra datum och tid för upphämtning/återlämning av bil

Skicka en förfrågan till bilägare under Hyresdetaljer. Ändringen är först giltig när bilägaren accepterat ny tidpunkt/datum.

Gör tillägg i bokningen

  • Fler kilometer om du ska köra längre

    Det är billigare att lägga till fler kilometer innan bokningen påbörjats om du vet att du ska köra längre än den inkluderade kilometermängden. Tillägget för fler kilometer i bokningen är först giltigt när bilägaren har accepterat att du ska köra längre med bilen. Se pris och lägg till fler kilometer under Hyresdetaljer.

  • Extraförare

    Lägg till en extraförare som också får köra bilen under bokningen. Se pris och lägg till uppgifter om extraförare under Hyresdetaljer.

  • Reducera självrisken

    Minimera skadekostnaden med hjälp av självriskreducering. Istället för 7 500 kr för respektive skadetillfälle betalar du 2 500 kr per skadetillfälle. Se pris och lägg till självriskreducering under Hyresdetaljer.

  • Lägg till utlandskörning

    Ska du köra bilen utanför Sverige måste det finnas tillägg för utland i din bokning. Kom ihåg att du bör informera bilägaren i god tid om detta tillägg. Se pris och lägg till utlandskörning under Hyresdetaljer.

Ändra betalningskort eller använd rabattkod/poäng

  • Ändra betalningskort

    Ändra betalningskort för bokningen under Hyresdetaljer. OBS! För att bokningen fortsatt ska vara giltig måste det finnas täckning på det nya betalningskortet som motsvarar bokningen inklusive tillägg/ändringar. 

  • Använd rabattkod eller poäng

    Har du fått en rabattkod eller har du innestående GoMore-poäng som du vill använda? Gå in under Hyresdetaljer och lägg till rabattkod/poäng så korrigeras din slutbetalning och överstående belopp förs tillbaka till ditt betalkort. 

Behöver du fortfarande hjälp? Kontakta oss Kontakta oss